nargesbist nargesbist .

nargesbist

اصول استفاده از گيره سنگ‌نوردي

اصول استفاده از گيره سنگ‌نوردي

استفاده از گيره‌ سنگ‌نوردي يكي از مهمترين موارد در فعاليت‌هاي سنگ‌نوردي است. استفاده نادرست از گيره مي‌تواند به طور قابل توجهي خطر دشواري در صعود و كاهش منجر شود و باعث افزايش خطرات ناشي از سقوط و تصادف شود. به همين دليل، براي استفاده بهينه از گيره‌هاي سنگ‌نوردي، بايد به اصول زير توجه كرد:

1. انتخاب نوع گيره مناسب با شرايط سنگ‌نوردي ضروري است. براي سنگ‌هاي نرم و شيب‌دار، گيره‌هاي با سر نرم و عرض بزرگ مناسب هستند و براي سنگ‌هاي خشك و بي‌تاب، گيره‌هاي با سر داراي دنده يا سرهايي كه به سطح سنگ چسبيده‌اند، بهترين گزينه هستند.

2. در صعود بهتر است گيره را به صورت متوالي نصب كرد و هر بار پايين مي‌آييد، گيره را بررسي كنيد و اگر نياز ديديد، آن را با گيره جديدي جايگزين كنيد.

3. از نصب گيره در محل‌هاي ضعيف و سنگين خودداري كنيد. در صورتي كه محل نصب ضعيف است و شما نمي‌توانيد به طور كامل مطمئن شويد كه گيره شما را پشتيباني مي‌كند، بهتر است از نصب گيره در آن محل خودداري كنيد.

4. گيره را در جايي كه سطح سنگ صاف است و با نرمال به سطح افقي است نصب كنيد. اين كار بهترين توزيع بار بر

 

5. براي جلوگيري از تركيدن سنگ و جدا شدن گيره، از فشار زياد بر روي گيره و سنگ‌ها پرهيز كنيد. همچنين، از حركات ناگهاني و شديد در اثر صعود و نزول استفاده نكنيد.

6. در صورتي كه قرار است براي مدت طولاني در مقابل گيره قرار بگيريد، از رفتارهايي كه باعث كاهش رفتار ايمني شما مي‌شوند، پرهيز كنيد. به عنوان مثال، نكشيدن سيگار، استفاده از الكل و مواد مخدر و همچنين دستگيره گيري نامناسب از گيره.

7. پيش از هر استفاده، گيره‌ها را به دقت بررسي كنيد تا از هرگونه خرابي و خطر ناشي از ساير عوامل مطلع شويد. در صورتي كه گيره هاي شما خراب و يا ضعيف بودند، به هيچ عنوان از آنها استفاده نكنيد.

8. در مورد استفاده از گيره سنگ‌نوردي در محيط هاي طبيعي، لازم است قوانين و مقررات محيطي و كاربردي را رعايت كنيد و به همراه تيمي از كارآزمايان و دوستان خود به خطرات و نكات مربوط به كوهنوردي و صعود سنگ‌هاي بلند آگاه باشيد.

با رعايت اين اصول، استفاده از گيره سنگ‌نوردي به شكل ايمن و با بهره‌وري بيشتر انجام خواهد شد و احتمال وقوع حوادث را كاهش خواهد

براي خريد بهترين كيفيت براي گيره سنگنودري پيشنهاد من به شما گيره هاي سنگنوردي كوه بيست است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۵:۳۶ توسط:narges موضوع: نظرات (0)

گيره سنگ نوردي چيست

گيره سنگ نوردي چيست
 
 
گيره سنگ نوردي يك ابزار است كه توسط صعود كنندگان سنگ نورد براي نگهداري و حمله به سنگ‌ها در فرآيند صعود استفاده مي‌شود. اين گيره‌ها معمولاً از فلزات سبكي مانند آلومينيوم يا تيتانيوم ساخته مي‌شوند و داراي دو قسمت هستند: يك قسمت اصلي كه به سنگ متصل مي‌شود و يك قسمت ديگر به نام كربينر كه به رشته يا طناب متصل مي‌شود تا صعود كننده بتواند از سنگ ايمني بگيرد و به سرعت پيشرفت كند. گيره سنگ نوردي مي‌تواند به صورت تك يا دوگانه باشد و در انواع مختلفي از جمله گيره‌هاي كلاسيك، گيره‌هاي سريع، گيره‌هاي اسپرت و گيره‌هاي بولت ديده مي‌شود.
 
 
 
گيره‌هاي سنگ نوردي در طي ساليان سال توسط صعود كنندگان سنگ نورد استفاده شده‌اند و به دليل قابليت تنظيم بالا و كارايي بالا، از ابزارهاي مهم صعود به شمار مي‌روند. اين گيره‌ها با توجه به نوع سنگ و شرايط صعود، در اندازه، وزن، شكل و ساير ويژگي‌هايي كه مهم هستند ساخته مي‌شوند.

علاوه بر استفاده در صعود سنگ‌ها، گيره‌هاي سنگ نوردي به عنوان ابزارهايي براي محافظت از صعود كننده نيز استفاده مي‌شوند. در اين حالت، گيره‌ها براي اتصال به نقاط ايمني و ايجاد يك پايه ثابت براي صعود كننده استفاده مي‌شوند.

گيره‌هاي سنگ نوردي در رنگ‌ها و طرح‌هاي مختلفي در دسترس هستند و براي صعود كنندگان سنگ نورد، انتخاب گيره‌هاي مناسب و مناسب براي شرايط مختلف، از اهميت بالايي برخوردار است. همچنين، استفاده از گيره‌هاي با كيفيت پايين و نامناسب مي‌تواند خطرناك باشد و باعث حوادث و تصادفات جدي در صعود سنگ‌ها شود.
 
 
براي انتخاب گيره‌هاي مناسب براي صعود سنگ‌ها، تجربه، دانش و مهارت كافي در زمينه صعود سنگ نوردي الزامي است. انتخاب نادرست گيره‌ها مي‌تواند منجر به عدم پايداري و عدم اطمينان در صعود شود و در نهايت به صعود كننده صدمات جدي وارد كند.

همچنين، براي استفاده از گيره‌هاي سنگ نوردي به درستي، نياز به دانش كافي در زمينه صعود، استفاده از ابزارهاي ايمني مانند كاسه‌هاي ايمني، رشته‌هاي ايمني و ساير ابزارهاي مربوط به صعود نوردي داريد. صعود كنندگان سنگ نورد نيز بايد از تجهيزات ايمني مناسب مانند كاورهاي سر، كفش‌هاي ايمني، و ماسك‌هاي تنفسي استفاده كنند.

در كل، استفاده از گيره‌ سنگ نوردي در صعود سنگ‌ها از اهميت بالايي برخوردار است، اما براي استفاده بهينه از اين ابزار، نياز به دانش و تجربه كافي در زمينه صعود سنگ نوردي داريد. همچنين، از تجهيزات ايمني مناسب براي حفاظت از خود و ديگران استفاده كنيد و به اصول ايمني صعود سنگ نوردي توجه كنيد.


برچسب: گيره،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۶:۱۹ توسط:narges موضوع: نظرات (0)